Dovolená - První až třetí den

11. july 2014 at 22:40 | Lucy1616 |  My diary
Zdravím!
Jak asi víte, od neděle do dneška jsem byla s rodiči a bráchou na dovolené v Beskydách. Nakonec jsme si pobyt o jeden den prodloužili, protože se nám asi nějak nechtělo domů :D Bylo to docela super, akorát rodiče mě někdy už docela štvali a brácha jakbysmet :D Tak třeba jdeme po takové trase a oni dokážou půl hodiny do blba, přičemž se vymlouvají na pěkný výhled :D Tohle mě s nimi opravdu nebavilo. Ale i sranda byla - třeba když taťka měl absťák na pivo, které tam popíjel celý den ve velkém a potom mlel kraviny :D

Selfie v autě... Na okreskách se dotí opravdu blbě :D

První den
Vyjeli jsme brzo - nějak kolem sedmé a jako první zastávka bylo město Tovačov. Tam jsme navštívili zámek, který zvenku nevypadal moc hezky, ale nakonec překvapil. Hlavně tam byla hezká kaple a výstava kočárků ze 20. století. Po prohlídce jsme zašli do cukrárny, kde jsem si dala neperlivou vodu :D Tak přece tam nebudu jíst nějaký zákusky, který by mi ani nechutnaly :D Pokračovali jsme dál v cestě, až jsme přijeli do Rožnova pod Radhoštěm a dále do Vigantic, které leží hned u něj. A tam jsme byli ubytovaní. Z hlediska vybavení a prostoru to byl asi nejhezčí apartmán, který jsme kdy měli. Velká televize, připojení k wifi, moc moc místa, prostě skvělé. Venku byla trampolína, pro bráchu pískoviště, klouzačka, a dokonce i posed, který normálně bývá v polích :D K večeru jsem si trošku zacvičila, protože jsem byla celá polámaná z toho sezení v autě, které je opravdu náročnější než hodinový běh (ne že bych někdy běhala víc než 45 minut :D). Večer jsme šli na procházku, ale na takovou zvláštní :D Jeli jsme někam autem a tam se šli projít a mrknout do otevřeného kostela. Byla jsem už strašně unavená :D

Zahrada tovačovského zámku

U zámku

S bráchou :D

Tenhle cvik jsem vždycky chtěla umět, konečně mám trochu síly v rukách :D

V tomhle už se taky zlepšuju :) Mým cílem je dotknout se v této pozici pat :)

První večeře na dovči - to bílé je pro upřesnění tvaroh :D

Druhý den
Původně jsme jeli hned ráno do Rožnova na valašský skanzen ve městě, ale byli jsme tam moc brzo - klasika, takhle to bylo všude, když jsme ráno někam jeli :D Takže jsme šli na náměstí, opět do cukrárny, kde jsem si chroupala mrkev :D Muselo to vypadat zvláštně jíst v cukrárně něco tak zdravého, ale naši už jsou zvyklí :D A pohledy ostatních návětěvníků mi nevadí. Potom jsme tedy šli do toho skanzenu - prvně valašské městečko, kde byl kostelík, okolo něho hřbitov slavných osobností, a chaloupky s plným vybavením, aby ukázali, jak dří žili. Třeba tam byl stůl a na něm bábovka a chleba a tak :) V jedné "hospůdce" jsem ochutnala pravý valašský tvarohový frgál. Byla to mňamka, ale měla jsem celou čtvrtku, takže jsem potom byla pěkně přecpaná :D
Potom jsme měli ještě koupenou vstupenku do valašské dědiny, kde už to nebylo tak zábavné. Všechno na jedno brdo - prostě život venkovanů. Někteří měli opravdu hrozně malé chaloupky, až jsem se divila, jak se tam vešli :O Také jsme navštívili venkovskou školu, kde jsme si normálně sedli do lavice a poslouchali výklad "učitele", který vyprávěl o tehdejší době. Bylo by to zajímavé, kdyby nemluvil takmonotónně :D Třeba mě ale překvapilo, že nebyl problém mít v jedné třídě 100 žáků :O
Uprostřed areálu byla Jurkočiva rozhledna, a protože taťka miluje rozhledny a všechny výhledy a rozhledy, museli jsme tam prostě jít :D
Odpoledne jsme jeli do galerie v přírodě na Solaň, což je pětikilometrová trasa, po které jsou rozmístěny dřevěné sochy. Já jsem chtěla jít celou tu trasu, ale ne, páni rodičové si usmysleli, že ne :D Takže jsme šli kus na jednu stranu a kus na druhou. A potom do restarace na Čartágu, kde jsem si dala šopák a mamka s táťkou ochutnali pravou valašskou kyselicu. No, neměla jsem odvahu to ochutnat, ale podle toho, jak se oblizovali, to bylo asi dobré :D
Večer jsem si šla s taťkou zaběhat, byla to sranda, jak pořád zastavoval a doháněl mě :D Já jsem běžela pořád stejným tempem a musím asi říct, že mám lepší kondičku než on :D Jenže měl předtím dvě piva, takže kdo ví...

Prostě jsem se musela vyfotit s běžcem :D

Frgál :)

Šopský salát

Vyčerpání po běhu :D Předtím jsem ležela v trávě, škoda, že to mamka nevyfotila :D

Třetí den
Tento den byl asi nenáročnější ze všech. Jeli jsme totiž na Pustevny. Šli jsme pěšky osm kilometrů, ale naštěstí brácha měl s sebou takové to kolo-odrážedlo, takže jsme to zvládli všichni. Hned na začátku jsme si koupili Štramberské uši ♥ Cestou jsme potkali mamčinu bývalou spolužačku, takže jsme šli kus s nimi. Měla s sebou i svoji rodinu a šestnáctiletou dceru. Ale ani jsem si s ní nepovídala, nějak se nám do toho nechtělo :D Taky jsme se v životě neviděly, tak by to bylo takové divné. Došli jsme k soše Radegastu a já jsem si prosadila, abychom šli ještě půl kilometru ke kapli :D
Po takovém náročném výletě jsme si jeli na zasloužený oběd do takové zvláštní restaurace. Dala jsem si kuřecí plátek se zeleninovými tarhoněmi. Tarhoně byly takové kulaté těstoviny. Byla jsem ale zklamaná, že jsem k tomu nedostala žádnou zeleninu - to jídlo potom bylo divné bez zeleniny :D Sice to byly zeleninové tarhoně, ale asi vařené ve vývaru či co.
Odpoledne následovalo město Štramberk a trúba (=věž). Bylo to v ní dooost strašidelné, protože byla právě bouřka a úplně uvnitř v "podkroví" byla výstava strašidel a docela tma, takže suprová atmosféra. Kvůli bouřce jsme zašli ještě do hospody a já jsem měla svého prvního letošního nanuka :D Klasikou v podobě Míši se nikdy nic nezkazí :) Byla to mňamka ♥

Stavíme :D

Tuhle fotku prostě miluju ♥ Jeden z momentů, kdy brácha vypadá roztomile...

U Štramberské trúby

Pokračování příště ;)

Be the first one to judge this article.

Comments

1 pale pale | Web | 12. july 2014 at 8:41 | React

to je fakt, mě upřímně nebaví si pročítat, kdo si co koupil :D vypadá to, že jste si to tam moc užili :) já jsem hroznej lenoch, takže mě na nějaké tůry neužije :D máš hrozně roztomilého brášku :)jinak moc hezké fotky, sluší ti to a ten šopský salát vypadá skvěle :)

2 Baru Baru | Web | 12. july 2014 at 8:54 | React

Moc pěkné fotky ;)) miluji výlety p o Česku :) závidím ti :3 :)(

3 Kubi Kubi | Web | 12. july 2014 at 13:31 | React

Jé, to muselo být fájn:) Moc super fotky, ale u některých jsi mi chtěla vykloubit hlavu? xD OOO.. ten most taky potrénuji, ať se dotknu pat xD Ve Skanzenu jsem byla už několikrát xD To musela být sranda běhat s taťkou xD Jo, Štramberk taky znám xD Jsi pěkná a máš pěknou postavu!:) A jakože tu není ten recept na tu ovocnou pizzu? xP xD

4 Ko Ky Ko Ky | Web | 13. july 2014 at 10:25 | React

Moc vám to s bráchou spolu sluší :)
měli jste pěknou dovolenou,taky bych někam vyrazila, ale není kam :/

5 Karoline :) Karoline :) | Email | Web | 13. july 2014 at 16:39 | React

super fotky :))

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.